56. Ljetne priredbe (2012.)

AMATERI KAO POSLJEDNJI PROGRAM
LJETNIH PRIREDBI
(20. kolovoza 2012.)

Nakon izvrsno posjećenih koncertnih i dramskih programa ovogodišnje 56. Ljetne priredbe zatvorene su hvaljenom predstavom Amateri u izvedbi zagrebačkog Kazališta KNAP. Novi dramski tekst Borivoja Radakovića socijalno je angažirana crna komedija koja na izvrnut i ekscentričan način progovara o neuralgičnom punktu naše svakodnevice - siromaštvu koje poput raka izjeda ljudsko dostojanstvo i moral. Dovedeni na rub egzistencije, antijunaci ove tragikomedije vodoinstalater papučar Krap (Ranko Zidarić), isfrustrirani kukavac Grga (Goran Grgić), kvartovski ridikul Kuka (Vilim Matula), te iskusna prostitutka Stela (Petra Dugandžić) odlučili su se na očajnički čin - pokušaj snimanja porno filma - Made in Croatia - kao bi se izvukli s dna, te napunili džepove. No, kako to obično biva, priča je krenula posve drugim tijekom, a nesuđeni glumci (za odrasle) umjesto tjelesne pred publiku rasprostiru svoju emotivnu golotinju: svoje neobične sudbine, strepnje, frustracije i utopijske želje. Režiju ove nagrađivane predstave potpisuje Petar Veček, kao i scenografiju, dok je Mario Kovač dramaturg i glazbeni suradnik, a Hana Letica kostimografkinja. Inače, autor teksta Borivoj Radaković jedan je od najzanimljivijih suvremenih hrvatskih pisaca, publici najbolje poznat po romanima Sjaj epohe i Virusi te prozi Ne, to nisam ja i Porno.

  

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

DUO BELCANTE ZAKLJUČIO GLAZBENI
PROGRAM LJETNIH PRIREDBI
(18. kolovoza 2012.)

U Frankopanskom kaštelu, kao posljednji glazbeni program ovogodišnjih Ljetnih priredbi održan je izvrsno posjećen koncert dua BelCante, inače sopranistice Sandre Bagarić i mezzosopranistice Martine Tomčić, uz klavirsku pratnju Darka Domitrovića. Bila je to prilika da se tijekom ugodne ljetne večeri potpunom uživanju prepuste svi ljubitelji opere, operete i mjuzikla, obzirom na jedinstvene interpretacije ponajljepših glazbenih priča - Barcarolle (Hofmanove priče, J. Offenbach); Flowerduet (Lakmé, L. Delibes); Daleko me biser mora (Mala Floramye, I. Tijardović); Mein Herr Marquis (Adele, J. Strauss); Ich lade gern mir Gäste ein (Šišmiš, Johann Strauss); Sequidille (Carmen, G. Bizet); I hate man (Kiss me Kate, C. Porter); Memory (Cats, A. L. Webber); Time to say goodbye (P. Sartori); Nessun dorma (Turandot, G. Puccini); Habanera (Carmen, G. Bizet); O sole mio (E. di Capua); Dalmatino povišcu pritrujena (Lj. Stipišic Delmata); Neka cijeli ovaj svijet (Jalta, Jalta, A. Kabiljo). Da se Krčanima svidio ovako složen program svjedočilo je snažno aplaudiranje. Sopranistica Sandra Bagarić diplomirala je 1996. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Ljiljane Molnar Talajić. Nastupala je sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Hrvatske radio televizije, Zagrebačkim solistima, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, te Simfonijskim orkestrom Mostar. Debitirala je 1994. u Zagrebačkom Gradskom kazalištu Komedija glavnom ulogom u opereti Madam Troubadour, a od 1996. u spomenutoj kazališnoj kući angažirana je kao solistkinja. Koncertno je nastupala u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Sloveniji, Italiji, Njemačkoj, Švedskoj, Danskoj i SAD-u. Članica je HDGU-a. Mezzosopranistica Martina Tomčić rođena je 1975. u Hrvatskoj. Studirala je na Umjetničkom univerzitetu u Grazu, u klasi profesorice Annemarie Zeller. Već za vrijeme studija ostvaruje zapažene koncertne nastupe, a od 1995., prihvaća svoje prvo operno gostovanje u Opernoj kući u Grazu kao Rosalia u Bernsteinovoj West Side Story, Lola u Cavalleria Rusticana P. Mascagnija, Mercedes u Bizetovoj Carmen, te kao Princ Orlofski u uspješnoj produkciji Šišmiš Johanna Straussa. Godine 2000. vraća se u Hrvatsku te na sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu ostvaruje niz uspješnih uloga. U periodu od 2003. do 2009., niže uspjehe ulogama Fricke i Kundry u Wagnerovim operama, kao i ulogom Klytaemnestre u Elektri R. Straussa. Darko Domitrović započinje glazbeno školovanje u Muzičkoj školi Vatroslav Lisinski u klasi profesorice Blaženke Zorić. Studij klavira nastavlja na Konzervatoriju P. I. Čajkovski u Moskvi, te na Hochschule für Musik und Darstellende Kunst u Beču. Od 1990. radi kao umjetnički suradnik na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu na Odsjeku za solo pjevanje. Član je HDS-a i GDGU-a. Nastupao je u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Engleskoj, Japanu, Španjolskoj, Finskoj, Rusiji, Poljskoj, SAD-u, Argentini, Chileu, Uruguayu, Sloveniji, Makedoniji i Bosni i Hercegovini.

>> preuzmite plakat (.pdf)
>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)

 

 

 

 

 

 

   

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

I NULTA NOĆNA PATROLA NASMIJALA KRČKU PUBLIKU
(15. kolovoza 2012.)

Nakon komedije Noćna patrola 1, koja je Krčane zabavljala početkom srpnja, u Frankopanskom kaštelu odigran je i njezin treći dio, odnosno svojevrsni prequel - Noćna patrola 0. Naime, nakon prve dvije uspješnice RI Teatar odlučio je zaokružiti trilogiju postavivši predstavu koja otkriva kako su se nespretni policajci Ludvig i Sebastijan uopće upoznali, kako su postali to što jesu, te kako je Džabalezi (s)krenuo u kriminalne vode. Pored starijih, već poznatih likova poput šefa policije, u novom se nastavku javlja policijska narednica Greta, inače Mađarica, čiji se glas mogao čuti na početku serijala. No, kako sve to ne bi bilo odveć jednostavno, u ovu (medijsku) akciju upliće se vrtni patuljak kojeg iz vrta šefove punice oslobađa Džabalezi. No to nije bilo kakvav patuljak, već jedan vrlo vrijedan za kojim je odmah startala potraga. Tako, Džabalezi posve slučajno postaje preteča hrvatskog ogranka GGLF-a (Garden Gnome Liberation Front ili Fronte za oslobođenje vrtnih patuljaka), neobične organizacije čija geneza također biva otkrivena. Nakon statičnih projekcija prvog, te preplitanja glumaca i video sadržaja drugog dijela, zanimljivost trećeg, odnosno nultog, su trodimenzionalne(!) projekcije koje su Krčani odgledali s posebnim 3D naočalama. Cijela priča ove uspješnice, koja je pridobila publiku i izazvala salve smijeha, bazirana je na gegovima, zabunama i komičnom govoru. Prema tekstu Donata Jurkovića, režiju potpisuje čitav glumački ansambl - Lado Bartoniček, Tomislav Vičević, Bojan Lakoš, Igor Ban i Nina Krapić. Asistenciju potpisuje Rozmari Marijan, a dok je za projekcije i glazbu bio zadužen Lado Bartoniček, za tehničko vodstvo Mitja Vukelić, oblikovanje svjetla i scena rad su Igora Kondića.

  

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

BAROCK BAND PREDSTAVIO PUČKU BAROKNU GLAZBU ENGLESKE, ITALIJE, AMERIKE I ŠPANJOLSKE
(12. kolovoza 2012.)

Nakon hvaljenog oratorija Mesija u izvedbi Hrvatskog baroknog ansambla i Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić, nastavak upoznavanja krčke publike s baroknom glazbenom baštinom nastavljen je gostovanjem poznatog Barock Banda iz Münchena. Naime, radi se o sastavu kojeg je 2000. godine osnovao Christoph Eglhuber, i to s idejom popularizacije pučke (folklorističke) barokne glazbene tradicije suprotstavljene onom uobičajenom crkvenom, dvorskom ili akademskom repertoaru. U tu svrhu najčešće se izabiru djela, odnosno kratke pjesme ili teme, no zahvaljujući promišljenom i zanimljivom aranžmanu, uz imrovizaciju, bivaju proširene u okviru jedne povijesno doživljene izvođačke prakse. Prema tome, performans Barock Banda, u što su se imali prilike uvjeriti i Krčani, ponajviše karakteriziraju improvizacija, virtuoznost i perkusija, te gotovo groove muzički akcent. Tijekom koncerta održanog u Frakopanskom kaštelu, pod nazivom Rhythm, Tunes and Grounds, glazbeni sastav specjaliziran ponajprije za (instrumentalnu) glazbu 17. stoljeća predstavio se folklorističkom baroknom tradicijom Engleske, Italije, Amerike i Španjolske. Spomenuti muzički poliptih tako je započeo predstavljanjem Engleskih autora - Johna Playforda (The Queen's Jig; Jamaica) i Turlougha O`Carolana (The Arethusa), među kojima je svoje mjesto pronašla i jedna tradicionalna škotska balada, Come my Children, koja progovara o prekrasnoj romansi između plemenitaša i sluškinje. Drugi je dio okupio talijanske skladatelje - Giovannija Battistu Fasola (Sguardo lusinghieri), Stefana Landija (Augellin che ' l tuo Amor), Marca Uccellinija (Aria sopra la Bergamasca), te Bellerofontea Castaldija (Chi vidde piu lieto e felice di me?) čije zanimljivo djelo poučava o nedaćama i radostima jedne ljubavi uz lukave komentare Kupidona i očitu inspiriranost elementima arapske glazbe. Muzičko putovanje nastavljeno je predstavljanjem južno i srednjoameričke glazbe, odnosno meksičkim plesom Santiaga de Murcia (Fandango), tradicionalnom čileanskom Senora Dona María, te jednom od skladbi koja je svoje mjesto pronašla u poznatom Codexu Trujillo - svojevrsnoj enciklopediji koju je u drugoj polovici 18. stoljeća o životu u svojoj biskupiju dao napisati Jaime Martínez Companón. Kako se drugi svezak spomenutog rukopisa bavi peruanskom narodnom glazbom, isti otkriva partiture sedamnaest skladbi među kojima je i izvedena Cachua al Nacimiento de Christo Nuestro Senor. Posljednji dio glazbenog poliptiha otkrio je djela Španjolaca - Joséa Marína (No piense Menguilla ya; Ojos pues me desdenais), Diega Ortiza (Recercada segunda), te Santiaga de Murcia (Tarantelas). Barock Band, koji je ispraćen snažnim aplauzom, čine: Alfons Brandt (tenor), Simon Steinkohler (barokna violina), Sabina Lehrmann (viola), Christoph Eglhuber (bubnjevi), Helmut Weigl (lutnja, theorba) i Roman Seehon (udaraljke).

>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)
>> preuzmite plakat (.pdf)

 

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

POZNATIM HÄNDELOVIM ORATORIJEM
NASTAVLJENE LJETNE PRIREDBE
(04. kolovoza 2012.)

U Krčkoj katedrali, kao dio glazbenog programa Ljetnih priredbi orjentiranog prema baroknoj glazbenoj tradiciji, odzvanjali su svečani zvuci veličanstvenog glazbenog epa - oratorija Mesija, HWV 56, njemačkog skladatelja Georga Friedricha Händela. U izvedbi Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić i Hrvatskog baroknog ansambla, pod dirigentskom palicom Saše Britvića, najpoznatije Händelovo sakralno djelo dobilo je sasvim novo, jedinstveno lice. Obzirom da je Hrvatski barokni ansambl izuzetno osjetljiv na povijesno osviještene izvedbe, njihova je interpretacija pratila stilski usko određenu nit vodilju koja ih čini specifičnima u odnosu na ostale domaće ansamble. Čitav kristološki triptih, zbor, orkestar i solisti dočarali su s visokom razinom individuacije, te pažljivom dozom ekspresivnosti koja prati ideju autentičnog izvođenja i nadasve muzikalnošću. Osobito uspješan pokazao se odabir solista, i to sopranistice Marije Kuhar Šoša, mezzosopranistice Helene Lucić, tenora Dejana Vrbančića te basa Gorana Jurića, dok kao zborovođu jednog od naših najpoznatijih zborskih sastava valja izdvojiti Luku Vukšića. Inače, oratorij Mesija Händelovo je najpoznatije djelo, nastalo u svega 24 dana, te praizvedeno u Dublinu 13. travnja 1742. godine. To remek-djelo snažno meditativnog karaktera ne posjeduje radnju u klasičnom smislu već koristi dijelove Starog i Novog zavjeta. Naime, prvi dio oratorija uvodi u proročanstvo Mesijina dolaska, drugi opisuje Isusov život,  žrtvu, smrt i uskrsnuće, dok treći govori o vjeri u vječni život. Jedan od najpoznatijih segmenata Händelovog oratorija svakako je uskrsni poklik Aleluja koji se tako snažno utisnuo u svijest mnogobrojnih glazbenika i ljubitelja glazbe pridonjevši njegovoj omiljenosti unutar cjelokupne glazbene povijesti. Obzirom na pun auditorij Katedrale, krčka je publika zasigurno prepoznala vrijednost ovog projekta čiju organizaciju zajednički potpisuju Centar za kulturu Grada Krka i Osorske glazbene večeri. Krčka izvedba Händelovog oratorija posvećena je maestru Ivici Frleti.

>> preuzmite plakat (.pdf)
>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)

 

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

KRČANI ODUŠEVLJENI NESVAKIDAŠNJOM PRIČOM
 IZ SVAKIDAŠNJEG ŽIVOTA
(30. srpnja 2012.)

Pred punim Kaštelom odigrana je kazališna predstava Profesionalac, u izvedbi Kazališne družine Glumci u Zagvozdu i Satiričkog kazališta Kerempuh. Ova tragikomedija govori o umirovljenom policajcu Luki koji dolazi uredniku izdavačke kuće i donosi mu njegova sabrana djela. Čovjek mu, tada, kaže da nikakva sabrana djela nije napisao, a policajac odgovara kako je tu sve što je on zabilježio u osamnaest godina koliko ga je pratio. I tu počinju suze i smijeh! Naime Profesionalac je priča u kojoj riječi pletu mrežu, a prije nego li shvatimo što nam se dogodilo već smo ulovljeni, i to zauvijek. To je predstava koja hrabro progovara o slobodi i gorko nas podsjeća na to kako nam bilo koji dio naše prošlosti može kad tad dahnuti za vrat. I baš kao što protagonista dostiže njegov život, tako i drama dostiže društveno-politički kontekst. Onaj nekada, ali i ovaj danas. Jer kako kaže glavni lik, policajac… dosta mi je i mraka i lopova. Ja da se borim sa sitnim lopovima, a ovi iz vlasti pokradoše sve najvrednije! Autor ove nesvakidašnje priče iz svakidašnjeg života je Dušan Kovačević, inače autor i nekih od najpoznatijih drama i scenarija s ovih prostora. Balkanski špijun, Sabirni centar, Radovan Treći, Maratonci trče počasni krug, Ko to tamo peva, tako predstavljaju umjetnička djela koja generacije, nisu samo voljele, već su ih obožavale. I dok režiju potpisuje Bogdan Diklić, produkciju i scenografiju Vedran Mlikota, a glazbu Arsen Dedić, u predstavi glume Danko Ljuština, Vedran Mlikota, Anica Kovačević i Alan Katić.

>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

ODRŽAN KONCERT ZA PAMĆENJE -
KONCERT KLAPE INTRADE
(27. srpnja 2012.)

Ljetne priredbe, kao festival s jednom od najduljih tradicija na istočnojadranskoj obili, uz koncerte klasične, uglavnom barokne, glazbe, te dramske programe namijenjene svim generacijama, u namjeri valoriziranja i prezentiranja našeg tradicionalnog višeglasnog pjevanja obuhvatio je i koncerte klapa. Nakon tradicionalnog humanitarnog koncerta Sjećanje na Mladena koji je na jednom mjestu okupio najpoznatije predstavnike klapske pjesme s područja Kvarnera, u Fraknopanskom kaštelu održan je koncert Tomislava Bralića i Klape Intrade.  Značajn broj okupljenih, i traženje karte više, tako je još jednom pokazao kako se radi o danas uvjerljivo najpopularnijem klapskom sastavu u Hrvatskoj. Koncert kojim su se prožimale tri glazbene cjeline - pjevanje a capella, tradicionalni klapski napjevi i njihove najpopularnije (najizvođenije) pjesme - bio je prava poslastica za sve ljubitelje klapskog zvuka, koji su do posljednjeg mjesta ispunili auditorij Frankopanskog kaštela, potvrdivši kako Krčani gaje snažan interes za ovakvu vrstu glazbenog izričaja. Intrade i Tomislav Bralić publiku su ponajviše oduševili svojim brojnim hitovima, kojih se nakupilo u dvadesetpetogodišnjoj karijeri, bilo da je riječ o onima koji su postali gotovo sinonim za dalmatinsku pjesmu poput Croatio, iz duše te ljubim, Ne damo te pismo naša, Da te mogu pismom zvati, pa sve do Bure Dalmatinske i Zore bile. A da je tome zaista bilo tako svjedočila je niska spontanih aplauza oduševljene publike. Zadarska klapa Intrade djeluje još od 1985., a danas je osim hrvatskoj dobro poznata i publici diljem Europe. Uz klapske pjesme njezini članovi rado pjevaju dalmatinske šansone, a najpoznatiji su po novijim skladbama koje najčešće izvode uz glazbenu pratnju. U posljednjih nekoliko godina bilježe nastupe na festivalima zabavne glazbe na kojima, zbog specifične interpretacije Tomislava Bralića, ali i klape u cijelosti, dobivaju mnoga laskava priznanja i nagrade. Svojim koncertima, u što su se mogli uvjeriti i Krčani, pokazuju zavidnu razinu glazbene zrelosti kroz široku lepezu interpretativnih dohvata.

>> preuzmite plakat (.pdf) 

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

MALE I VELIKE KRČANE RAZVESELIO PINOKIO
(23. srpnja 2012.)

U Frankopanski kaštel, na radost najmlađih, stigao je malen, ali slavan drveni lutak Pinokio, koji se prvi put spominje u knjizi Le avventure di Pinocchio. Storia di un burattino talijanskog književnika Carla Collodija (što je zapravo bio pseudonim Carla Lorenzinija). Nestašnog lutka Pinokija, kao nadomjestak za sina kojeg nikad nije imao, izradio je vrijedan majstor Geppetto od čudesnog komada drveta koje govori. Gepetto ga požrtvovno odgaja kao pravog dječaka, a kada treba krenuti u školu, majstor mu poklanja svoju staru pomno čuvanu početnicu. Međutim nezahvalni Pinokio odbija krenuti u školu, a nakon bijega upušta se u brojne avanture. U svojim lutanjama najprije susreće slikovite članove putujuće kazališne družine, među kojima je i lutak harlekin kojeg spašava, da bi od njegova gospodara bio nagrađen zlatnicima. Pinokijevo novostečeno bogatstvo privuklo je poznate lopuže, lisicu i mačka, koji mu na prevaru uzimaju vrijednu nagradu. Nesretni Pinokio potom zaluta u dvorište farmera koji ga natjera da jednu noć služi kao pas čuvar. Nakon što starome farmeru otkrije tko krade njegove životinje, ovaj ga oslobađa i vraća ukradeno zlato. Na krilima čudesnog galeba, Pinokio na otvorenom moru pronalazi svog tvorca, a nakon što se domognu kopna, u pticu maskiran vilenjak, na Geppettovu nezamislivu sreću, pretvara ga u pravog dječaka. U dramatizaciji Mire Gavrana, scenografiji Miljenka Sekulića, te režiji Stanislava Hudija i Zvonka Festinija poznatu bajku Pinokio pred punim auditorijem izvelo je nagrađivano Dječje kazalište Ivana Brlić Mažuranić iz Slavonskog Broda. Svoje glumačke vještine tom su prigodom demonstrirali: Bruno Brinzej, Valentina Srnojević, Anamarija Vlajnić, Darija Vlajnić i Stanislav Hudi.

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

GUDAČKI KVARTET PORIN NASTUPIO U
ATRIJU FRANJEVAČKOG SAMOSTANA
(20. srpnja 2011.)

U atriju franjevačkog samostana, pred dobro raspoloženom publikom, održan je koncert Gudačkog kvarteta Porin iz Zagreba, čime je nastavljen prema klasici orijentiran dio Ljetnih priredbi. Ovom prigodom četvero vrsnih gudača - Ivan Novinc (violina), Tamara Petir (violina), Lucija Brnardić (viola) i Neva Begović (violončelo) - izveli su djela dvojice velikana klasične glazbe 19., odnosno 20. stoljeća, i to Nijemca Johannesa Brahmsa (Gudački kvartet u c-molu, op. 51, br. 1; Allegro; Romanze: Poco adagio; Allegretto molto moderato e comodo; Allegro), te jednog od naših najznačajnijih suvremenih skladatelja, akademika Ive Mačeka (Prvi gudački kvartet u F-duru; Moderato; Allegro vivace; Andatino con moto; Allegro). Gudački kvartet Porin osnovan je 1998. u okviru razreda komorne glazbe prof. Mladena Sedaka, na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji. Pored intenzivnog zajedničkog rada tijekom studija na Akademiji, kvartet je aktivno sudjelovao na majstorskim tečajevima Valtera Dešpalja, a kasnije i vrhunskih svjetskih gudačkih ansambla kao što su Amadeus, Alban Berg, Bartok, Janaček, Smetana i Praški kvartet. Mlad, ali ambiciozan, kvartet se vrlo brzo profilirao u jedan od najznačajnijih hrvatskih komornih sastava postigavši brojnim nastupima uspjehe ne samo diljem Hrvatske već i u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Italiji, Kanadi, Bosni i Hercegovini, te u dalekoj Argentini. Na svjetskoj izložbi Expo 2000. u Hannoveru, kvartetu je ukazana čast da predstavlja hrvatsku glazbu, a iste godine, na poziv Austrijskog društva za suvremenu glazbu sudjeluje na koncertu mladih austrijskih kompozitora u Beču, te nastupa i na Salzburškom Mozarteumu. Od ostalih značajnih nastupa treba izdvojiti nadasve uspješnu izvedbu 2. gudačkog kvarteta Krzysztofa Pendereckog na Muzičkom biennallu Zagreb 2007. (kojoj je prisustvovao i sam skladatelj), zatim nastupe na Dubrovačkim ljetnim igrama i u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu (u sklopu ciklusa Lisinski subotom). Od 2006. Kvartet u Zagrebu priređuje vlastite cikluse koncerata, najprije u Preporodnoj dvorani palače Narodnog doma, a zatim u Maloj dvorani Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Njegovi članovi surađuju s mnogim značajnim hrvatskim glazbenicima, a u širokom repertoaru pored klasika posebnu pažnju posvećuju hrvatskom skladateljskom opusu. Kvartet je do sada osvojio tri vrijedne nagrade: Ivo Vuljević (za najbolje mlade glazbenike u 2002.), Darko Lukić i Radio podij. Za ciklus koncerata održanih u sezoni 2007./2008. Kvartet Porin dobiva najveće priznanje koje komornim sastavima dodjeljuje Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika - diplomu Milka Trnina.

>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

ODIGRANA GROTESKA TEATRA GAVRAN
PACIJENT DOKTORA FREUDA
(16. srpnja 2012.)

Dramski dio ovogodišnjih Ljetnih priredbii nastavljen je nagrađivanom komedijom Teatra Gavran - Pacijent doktora Freuda, koja je uspjela dobro nasmijati prepun auditorij Frankopanskog kaštela. Naime, radi se o groteski smještenoj u 1919. godinu koja tematizira susret Adolfa Hitlera i njegove zaručnice Christine sa slavnim psihoanalitičarom Sigmundom Freudom. Mladom Adolfu tako polazi za rukom nagovoriti zaručnicu da zatraže stručnu pomoć psihijatra, kako bi im pomogao riješiti probleme u seksualnoj komunikaciji, razotkrivši potom na Freudovu kauču ponore svoje psihe i frustracije koje će ga dvadesetak godina kasnije usmjeriti prema najvećem ratu u povijesti. U ovoj predstavi Mire Gavrana, čiju režiju potpisuje Robert Raponja, a izvrsnu kostimografiju Jasmina Pacek, svoje su glumačke vještine demonstrirali  mladi osječki glumci Peđa Gvozdić u ulozi Freuda, Jakov Gavran u ulozi Hitlera i Katarina Balaban u ulozi Christine, poigravši se tako s puno humora temom seksualnosti dovodeći u pitanje stereotipe što se vezuju uz glasovita povijesna lica. Tekst ove hvaljene komedije napisan je i objavljen 1993., da bi već iduće godine bio praizveden u Zagrebačkom kazalištu mladih, a potom i preveden na sedam jezika, te igran u nekoliko europskih zemalja. Njegov autor, Miro Gavran najizvođeniji je hrvatski kazališni pisac u proteklih dvadesetak godina i jedini  živući europski pisac kojem je posvećen neki kazališni festival. Riječ je o Gavranfestu koji se od 2003. organizira u Slovačkoj.

 

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

ANSAMBL RESPONSORIUM KRČANE ODUŠEVIO
BAROKNOM GLAZBOM
(13. srpnja 2012.)

U Frankopanskom kaštelu program ovogodišnjih Ljetnih priredbi nastavio se koncertom Ansambla Rensponsorium vodećeg hrvatskog ansambla usko specijaliziranog za izvođenje vokalnih i instrumentalnih formi iz razdoblja renesanse i ranog baroka. Koncert naziva Affetti soavi - Monteverdi i umjetnost emocija, osim skladbi velikana ranobarokne glazbe Claudija Montevredija (Lidia, spina del mio core, Chiome d'oro, Intermedio Primo, Vi ricorda o bosch' ombrosi / Aria dOrfeo; Fugge 'l verno dei dolori, Damigella tutta bella; Ohime, ch' io cado, De la bellezza le dovute lodi / Balletto) donio je i ostale glazbenim pričama srodne autore, suvremenike, poput Biagija Marinija (Sonata sopra Fuggi dolente, Passacaglia, Sonata sopra La Monica), Girolama Frescobaldija (Toccata Prima), te Giulija Caccinija (Funeste piaggie / Lamento d'Orfeo). Naime, početak 17. stoljeća obilježili su novi koncepti i revolucionarne ideje u svim sferama znanosti i umjetnosti. Iluzionizam i chiaroscuro slikarstvo te kopernikanske teorije heliocentričnosti zauvijek su promijenili dotadašnju arhitekturu svijeta. Slična su se strujanja odrazila i na glazbenu produkciju. Tradicionalni kanoni renesansne polifonije dosegli su svoj vrhunac u nadahnutim madrigalima Carla Gesualda i Sigismonda d'Indije no ubrzo su zamijenjeni novim načinom skladanja. Glavno obilježje ovog stilskog zaokreta postala je hiperekspresivnost, odnosno naglašenost afekta kao tematske osnove svakog glazbenog ostvarenja. Ovime je glazbenicima omogućeno da individualiziraju glazbeni izričaj, odnosno reinterpretiraju notni tekst prema vlastitom shvaćanju emocionalne poruke. Virtuozni glazbeni efekti i improvizacija tako su snažno obojili nove interpretativne trendove. Talijanski skladatelj Claudio Monteverdi, prvi izraziti operni barokni dramatičar, svoje shvaćanje glazbe i novog načina skladanja 1605. u predgovoru Pete knjige madrigala opisao je terminom seconda prattica kojim je definirao novi stil. Monteverdijev revolucionarni glazbeni izričaj obilježen je kontrastima i potenciranim izričajem teksta, uz vještu uporabu nepripremljenih disonanci i neočekivanih kretanja u melodiji basa. Posebnu pozornost Monteverdi je pridavao orkestralnim dionicama koje su tretirane kao samostalne jedinice. Sastav orkestra i definirana boja sekcije basa producirali su nastanak novih, inovativnih glazbenih formi. Ansambl Responsorium djeluje u skladu sa suvremenim načelima povjesno osvještine interpretacije rane glazbe, koristeći replike autentičnih glazbala te poštujući znanstveno utemeljene stilske smjernice. Ansambl je 2010. u Arheološkom muzeju u Zagrebu pokrenuo koncertni ciklus Barokne ekstravagance koji tematizira repertoare 17. stoljeća. Nizom projekta ansambl je stekao naklonost publike i kritike koncertajući na mnogobrojnim specijaliziranim festivalima u Hrvatskoj (Varaždinske barokne večeri; Dubrovnik Early Music Festival; Rovinjski barokni festival; Dvigrad festival; Glazbene večeri u sv. Donatu; koncerti u Eufrazijani) i inozemstvu (Donaufestwochen: Koblenzer Barockkonzerte; Česky Krumlov Early Music Festival i dr.). Ansambl Responsorium, kojeg su Krčani naposlijetku ispratili glasnim pljeskom, čine: Tamara Franetović Felbinger (sopran), Darko Solter (basbariton), Dani Bošnjak (blok flaute), Ana Bonić (blok flaute), Augustin Mršić (viola da gamba), István Kónya (chitarrone) i Mario Penzar (čembalo).

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

ODIGRANA SNJEŽNA KRALJICA PRVA OVOGODIŠNJA
PREDSTAVA ZA NAJMLAĐE

(09. srpnja 2012.)

U izvedbi nagrađivanog Dječjeg kazališta Ivana Brlić Mažuranić iz Slavonskog Broda, u Frankopanskom kaštelu odigrana je lutkarsko-igrana predstava Snježna kraljica rađena prema motivima poznate bajke Hansa Christiana Andersena. Ovom neobičnom kazališnom komadu, čiju režiju, scenografiju i koreografiju potpisuje Branko Banković, pošlo je za rukom posve okupirati pažnju mališana, ali i roditelja, tako što su gotovo sat vremena, predano uživali u interpretaciji jedne od najpoznatijih i najuzbudljivijih dječjih priča. Snježna kraljica prvi je put objavljena daleke 1845., međutim uspjela je zadržati svoju aktualnost ponajviše zbog postavljenih pitanja, kojima se vodio i autor ovog uprizorenja. Slojevita je to bajka o dvoje mališana, Kayu i Gerdi, koji, kako radnja odmiče, postaju predstavnici s jedne strane hladnog, kritičnog i neosjetljivog, a s druge naivnog, nevinog i osjetljivog karaktera što zajedno kreću na veliko putovanje odrastanja. Andersen na kraju bajke ističe kako su njegovi protagonisti prilikom svojeg povratka kući otkrili da su odrasli, a kazalištarci iz Slavonskog Broda dodaju - s novom spoznajom. Naime, ako iznova ne steknemo neposredan, nesputan i otvoren stav prema životu koji je karakterističan za djecu, te ukoliko ne naučimo imati razumijevanja, biti tolerantni i opraštati, ne možemo se nadati rješavanju misterija življenja i njegovog pretvaranja u čudesnu bajku, tek je jedna od poruka koje ostaju po završetku ove uzbudljive kazališne igre. U predstavi glume Anamarija Vlajnić (Gerda), Bruno Brinzej (Kay, gavran, razbojnik), Darija Vlajnić (baka, vrana, razbojnik, čuhonka) i Valentina Srnojević (snježna kraljica, razbojnik, sob, Čuhonka). Oblikovanje kostima i lutaka potpisuje Valentina Srnojević, a izbor i montažu glazbe Branko Banković i Ivan Barišić.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.  Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.  Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.  Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.  Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.  Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.  Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

KONCERTOM SJEĆANJE NA MLADENA
NASTAVLJENE LJETNE PRIREDBE

(07. srpnja 2012.)

U Frankopanskom kaštelu, nešto ranije nego li prošle godine, priređen je deveti po redu susret klapa Sjećanje na Mladena, kojeg svake godine Centar za kulturu Grada Krka organizira u čast prerano preminulom tenoru Klape Krk - Mladenu Milovčiću. Samoj manifestaciji, koja na jednom mjestu okuplja najeminentnije predstavnike klapske pjesme Hrvatskog primorja, pošlo je za rukom potaknuti Krčane da svojim prilozima pomognu ovu jedinstvenu humanitarnu akciju. Prikupljena sredstva tako će se uložiti u tisak promidžbenog materijala, odnosno kataloga izložbenog projekta Komunicirajmo baštinu kojim će se Krčani tijekom listopada predstaviti u gradu Kotoru, i to kao dio projekta međunarodne kulturne suradnje Hrvatska - Crna Gora koja je započela prošlogodišnjim gostovanjem Pomorskog muzeja Crne Gore u gradu Krku. Biti će to prigoda da Kotorani kroz četiri zanimljive izložbe koje čine ovu kulturnu inicijativu upoznaju naše, na različite načine interpretirano, kulturno-povijesno nasljeđe.  Do sada sredstvima prikupljenim ovim koncertom pomagalo se pored ostalog dječjem vrtiću, osnovnoj i srednjoj školi, pripremanju ciklusa vrijednih slikovnica s krčkim pričama i legendama pod nazivom Vejske povede, te opremanju krčke Galerije Decumanus audio-vizualnom opremom što je omogućilo lakšu organizaciju izložbi sa sve češćim novomedijskim sadržajima. Izvedbom klapskih evergreena svoju počast Mladenu Milovčiću odalo je osam domaćih i jedna slovenska klapa, i to redom:  Klapa Teha, Klapa Rašketa, Vokalna skupina Bona forma, Klapa Kala, Klapa Kirice, Klapa Kaštadi, Klapa Mažurana, Klapa Tić i uvijek rado viđeni slovenski gosti Klapa Mali Grad.  Uz snažan aplauz oduševljene publike koncert je završen zajedničkim nastupom svih sudionika koncerta koju su izveli neslužbenu otočnu himnu - Otok od zlata.

>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)

  
Klapa Teha

 
Klapa Rašketa

 
Vokalna skupina Bona forma

 
Klapa Kala


Klapa Kirice

 
Klapa Kaštadi

 
Klapa Mažurana

 
 Klapa Tić

 
Klapa Mali Grad


Zajednički nastup klapa

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

KRČANE DOBRO NASMIJALA NOĆNA PATROLA 1
(02. srpnja 2012.)

Dramski dio 56. Ljetnih priredbi, koje su ove godine započele nešto ranije s ciljem stvaranja atraktivne kulturne ponude u vrijeme predsezone, otvorila je uspješnica RI Teatra - Noćna patrola 1. U odnosu na jednako dobro prihvaćene prethodnice (Ured gradonačelnika, Psine, Misli glavom ili U svlačionici) ovoga puta RI Teatar odlučuje se za komediju u kojoj glavne uloge igraju policajci (asocirajući na inspektora Clouzota iz filmskog serijala Pink Panther) koji tijekom jedne noćne smjene doživljavaju različite neugodnosti, te na kraju bivaju doslovno razgolićeni. Autor teksta ove komične igre je Donato Jurković, dok režiju potpisuje Bojan Lakoš, a scenografiju i oblikovanje svijetla Alan Vukelić. U predstavi svoj talent demonstriraju mladi profesionalni riječki glumci/ice: Tomislav Vičević, Igor Ban, Lado Bartoniček, Nina Krapić i Bojan Lakoš. Ova aktualna urbana komedija s vremenom mijenjala je ne samo postavu, već i dijelove teksta obzirom na uvijek inspirativnu lokalnu i nacionalnu političku situaciju, međutim jedan je motiv do danas ostao neizmijenjen, a radi se ulasku Hrvatske u Europsku uniju, odnosno duhovito prikazanim problemima koje taj ulazak donosi. Jedna noćna prijava kršenja javnog reda i mira tako je protagoniste komedije odvela u niz neobičnih situacija, u kojima su simpatični policajci postali žrtve prepredenog lopova i dvoje pijanaca. No, usput, oni su nehotice skriviti smrt jedne mačke i njezine vlasnice, a umjesto gay para koji je glasnim puštanjem glazbe remetio javni red i mir na kraju je nastradala bakica koja ih je prijavila policiji. Uz navedeno, treba naglasiti kako hit komedija Noćna patrola 1 igra od 2004., i to kao dio redovnog repertoara riječkog Kulturnog centra Kalvarija, uz gostovanja duž Hrvatske, a nakon prvog dijela uslijedili su nastavci Noćna patrola 2 i Noćna patrola 0, ujedno prva 3D komedija u Hrvatskoj koja se gleda specijalnim 3D naočalama, a koju će 15. kolovoza imati prilike pogledati i krčka publika. Nastavak dramskog programa ovogodišnjih Ljetnih priredbi donosi dječju predstavu Snježna kraljica, a potom i hvaljenu grotesku Pacijent dr. Freuda zagrebačkog Teatra Gavran. Karate za nadolazeću predstavu mogu se kupiti u krčkoj Galeriji Decumanus ili rezervirati na broj Centra za kulturu Grada Krka 051 220 041.

 

 

 

 

 

 

 

Za pregled stvarne veličine slike kliknite na sliku.

U KRČKOJ KATEDRALI SVEČANO
OTVORENE 56. LJETNE PRIREDBE

(29. lipnja 2012.)

Zajedničkim koncertom violinista Gorana Končara i orguljaša Edmunda Andlera Borića svečano su u Krčkoj katedrali otvorene 56. Ljetne pridbe, inače festivalsko događanje s jednom od najstarijih tradicija na istočnojadranskoj obali. Čast da otvori ovogodišnji ciklus vrhunskih glazbenih i dramskih događanja, koja će se do 20. kolovoza naizmjenice odvijati u Frankopanskom kaštelu, Krčkoj katedrali i atriju franjevačkog samostana, pripala je gradonačelniku Dariju Vasiliću koji je nakon pozdravnog govora potpisao listinu čime se tradicionalno otvara ovaj ljetni festival. Po završetku protokolarnog dijela naši vrsni instrumentalisti Goran Končar i Edmund Andler Borić virtuzno su predstavili program u kojem su svoje mjesto pronašla djela ponajboljih svjetskih skladatelja poput baroknih velikana Johanna Sebastiana Bacha (Preludij u Es duru BWV 552a iz orguljske mise Sv. Ane; Koncert u a-molu za orgulje BWV 593, prema Antoniju Vivaldiju), Tomasa Antonia Vitalia (Chaconne za violinu i orgulje u g-molu) i Georga Friedricha Handela (Sonata za violinu i orgulje u d-duru Op. 1 br. 13), te virtuoza 19./20. stoljeća Charlesa Marie Widora (Toccata iz simfonije br. 5) i Sergeja Rahmanjinova (Vocalise za violinu i orgulje op. 34 br. 14). Kao i prošle godine glazbeni dio 56. Ljetnih priredbi, kojeg pomno odabire naša vrhunska violinistica prof. Laura Vadjon, tematski se vezujue za razdoblje baroka, a povod tome bogata je ostavština Nikole Udine Algarottija, svećenika i kolekcionara koji je Krčanima u nasljeđe ostavio bogatu zbirku muzikalija, glazbenih instrumenata i vrijednih knjiga, koja danas predstavlja kulturno dobro Republike Hrvatske, a u dijelu instrumenata i muzikalija, ona je vrhunsko glazbeno blago. Upravo to, uz poštivanje želje oporučitelja da se njome koristi krčki puk, stvorilo je obvezu da se ta ostavština prezentira kroz koncerte najeminentnijih hrvatskih glazbenika. Tako će se nakon virtuozne izvedbe Gorana Končara i Edmunda Andlera Borića Krčanima predstaviti Ansambl Responsorium, vodeći je hrvatski ansambl usko specijaliziran za izvođenje vokalnih i instrumentalnih formi iz razdoblja renesanse i ranog baroka, i to programom Affetti soavi - Monteverdi i umjetnost emocija. Poznata djela Iva Mačeka i Johannesa Brahmsa potom će izvoditi Gudački kvartet Porin. Kao svojevrsna kulminacija ovogodišnjeg glazbenog dijela Ljetnih priredbi Hrvatski barokni ansambl pod dirigentskom palicom Saše Britvića i Akademski zbor Ivan Goran Kovačić pod vodstvom Luke Vukšića izvesti će veličanstveni glazbeni ep oratorij Mesija Georga Friedricha Händela, jedno od najomiljenijih glazbenih remek-djela u cjelokupnoj glazbenoj povijesti. Nakon Händelovog oratorija slijedi gostovanje münchenskog Barock Banda koji izvodi instrumentalnu muziku 17. stoljeća u atraktivnoj, osuvremenjenoj, formi, a ovom će prilikom ti vrsni njemački glazbenici koji sviraju na autentičnom baroknom instrumentariju, dati jedinstven uvid u folklorističku baroknu muziku Španjolske, Italije, Engleske i Južne Amerike. U preostalom dijelu glazbenog programa posjetitelji 56. Ljetnih priredbi moći će uživati u tradicionalnom humanitarnom koncertu klapa Sjećanje na Mladena, te koncertu Tomislava Bralića i Klape Intrade, a sve u namjeri valoriziranja i prezentiranja našeg tradicionalnog višeglasnog pjevanja. Glazbeni dio ovogodišnjeg festivala zatvara program BelCante, namijenjen svim ljubiteljima opere, operete i mjuzikla, u izvedbi mezzosopranistice Martine Tomčić Moskaljov i sopranistice Sandre Bagarić, a uz klavirsku pratnju Darka Domitrovića. Odabir dramskog dijela programa namijenjenog odraslima i djeci pomno je biran na način da publici pruži ugodan doživljaj i trenutke opuštanja uz najeminentnije predstavnike hrvatskog glumišta u izvedbi najpoznatijih nezavisnih kazališnih kuća. Tako će publika ove godine uživati u poznatim komedijama Noćna Patrola 1 i 0 (RI Teatar), groteski Pacijet dr. Freuda (Teatar Gavran), nesvakidašnjoj priči iz svakidašnjeg života Profesionalac (Kazališna družina Glumci u Zagvozdu), te crnoj komediji Amateri (Kazalište Knap). U namjeri da Ljetne priredbe i ubuduće imaju svoju publiku, za djecu su odabrane predstave Snježna kraljica i Piniko (Dječje kazalište Ivana Brlić Mažuranić). Organizaciju 56. Ljetnih priredbi, koje su postale svojevrsan kulturno-turistički proizvod zahvaljujući kojima je Krk pretvoren u poznatu i priznatu destinaciju kulturnog turizm, potpisuje Centar za kulturu Grada Krka, a pomoć u realizaciji cjelokupnog programa pružili su Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Krk, Turistička zajednica Grada Krka, Primorsko goranska županija i Hrvatska turistička zajednica.

>> preuzmite plakat 56. Ljetnih priredbi (.jpg)
>> preuzmite programsku knjižicu (.pdf)

 


Potpisivanje listine čime se tradicionalno otvaraju
Ljetne priredbe

 

 
Violinist Goran Končar i orguljaš Edmund Andler Borić svečano su u Krčkoj katedrali otvorili 56. Ljetne pridbe

 

 


Gorana Končara i Edmunda Andlera Borića
 publika je ispratila snažnim pljeskom